Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, December 30, 2010

Malaysia Juara Selepas 14 tahun...

tahniah Malaysia...u deserve to get it!!!..

terima kasih kepada pemain-pemain bola sepak negara yang bermain dengan sehabis baik. semoga semangat ini akan terus berkekalan...

tahniah sekali lagi...=))




" Malaysia Boleh !!!! "

" Caye pon suka maen bola...."

p / s : sila abaikan bola abg saudara husna yang agak syeksi itu..uhuhuhu...=p

Thursday, December 23, 2010

Musim Ikan Patin...



semalam lunch lieza pekena ikan patin masak tempoyak...hari ini lieza pekena ikan patin lagi...tapi masak kari pulak...aduhai sedapnyer...tak jemu2...

yang pasti bahagian kepala dia yang menjadi pilihan lieza...walalaupun kebanyakan org lagi suka memilih bahagian badan or ekor...tp lieza ttp suka kepala...sedapnyer lain macam...ahahaha!!!

masih igt dulu time study biler nk periksa mula la lieza bpuasa dr mkn kepala ikan..sebab??? takot mngalami daya ingatan yg lemah...padahal klu btol nk elakkan jgn mkn langsung lieza ooii...xpelah...in the end...lieza grad juga uols..ehehehehe

p / s : uols pulak lunch apa td???

Wednesday, December 22, 2010

Merajuk Yang Tiada Kesudahan...

dia merajuk...

dulu pon penah merajuk...

tp dulu merajok kejap ajer...

tak lama terus hilang merajok biler dipujok...

tapi kali ini berbeza...

dia merajok tak henti2...

udah2la merajuk tu...

cepat2 la munculkan diri...



kabel kamera lieza merajok hilang entah ke mana uols...

nak pinjam kabel kamera uols jap ley tak...moleyyyy arrrrrrr.....

p / s : kabel kamera hilang makanya gambar semua tak ber hapdet bawuuu...uhuuuuu..sob3

Tuesday, December 21, 2010

Sesudah Anak...Papanya Pulak...



husna kesayangan mama papa dh surut demam...alhmdulillah...cuma tinggal batuk n selesema sket2...mama dh lega sungguh tgk ank kesayangan mama dh hmpir sembuh...

sekali papa husna pulak yg take over demam husna uols...mmg la lieza ada doa biar demam husna gntikan pd lieza jer...cz xsanggup rsenyer tgk husna hr2 mnderita sakit...

dan lagi sekali Allah tu maha adil uols...papa pulak yg dijadikan galang gantinya...nmpaknya mama terus diuji dan terus diuji...ternyata papa demam lg teruk...terbaring seharian tak larat bangun...

tapi masuk hr ketiga papa pon dh kembali ok...mama pulak dh rasa badan seram sejuk...tp keje semakin banyak kt ofis...customer wedding pon dtg mencurah2...alhmdulillah...jd senang cerita...mama tak boleh sakit hokey!!!

Ya Allah berikanlah aku kesihatan yang berkekalan...semoga segalanya berjalan dgn lancar...Amin...kalau mama demam..tak tahu la mcm mne rumahtangga nanti...hbz dh papa n husna manja benor dgn mama..klu mama sakit apakah akn terjadi???

p / s : wedding job mgu lepas psg pelamin dgn ditemani staff jer...tanpa papa dicc yg demam...rse kosong n lain sgt2...

Saturday, December 18, 2010

Shuuuhhhh...G la Jauh2...

Shhhhuuhhh...G la jauh2...jauh la sket lg...jangan datang lagi taw...shhuuuuuhh...g la jauh2 ea...

Apa la yang mama husna ni dok kepochi kan...mama husna tengah halau apa tuh...mama husna bukan halau kwn2 yg tengah blog walking...tp mama husna tgh halau demam panas & selesema beserta batuk yang sedang dialami oleh anak dara kesayangan busyuk masyam mama...

Husna demam uols...masuk hari ni dh 6 hari husna demam...bukan demam biasa2 tapi so la panas badan husna 38 darjah celcius...mahu bimbang hati mama papa datuk nenek 24 jam...

mama papa dh bw husna g hospital sume takot kalau2 tkena denggi or jangkitan paru2..cz husna dh lama sgt demamnya...tp lepas cek darah sume bagai darah husna ok n paru2 husna jg dlm good condition...thats why la husna xkena warded...

padahal papa dh sibuk2 packing segala mak nenek kpeperluan husna...termasuk bantal musyuk masyam husna tuh...

but today alhmdulillah...panas demam husna dh semakin surut....cuma batuk & selesema husna yang membimbangkan mama...lagi2 time husna tido...nampak kesian sgt2 asyik terbatuk2 n nti dye akn mnangis...sakit tekak agaknya...time tu rasa nk sgt diri ini sakit menggantikan ank...aduhai...

husna ank dara mama yg cheeky lg menawan hati kalbu mama papa...cepat sembuh seperti sedia kala ea...mama papa dh terlalu rindu dgn gelak ketawa husna seperti selalu...cepat sembuh ea wahai anakku...



layan gambar husna masa demam panas umur 8 bulan la ea uols...cz skg ni mama tgh super duper bz jg ank demam n dgn wedding job lg...

p / s : husna sayang memok mama cepat shhhuhhhhh itu penyakit ea....

Wednesday, December 15, 2010

Apabila Si Dia Pun Mahukan LCD...Kita???



zaman telah berubah....kalau kita pakai LCD...dia juga turut mahukannya....



dulu mereka yg bertungkus lumus untuk kita...kini kita yang bertungkus lumus memasang LCD untuk mereka...



kini kehidupan mereka lebih indah dari biasa...cuma kita yang menganggapnya luar biasa...



siapa kata maintenance wanita jer tinggi...sekarang untuk merek juga tinggi...dengan bil LCD...dengan bil astro juga...



semoga selepas menonton LCD dengan gembira, lembu-lembu yang bertuah ini pasti dapat mengeluarkan susu & daging yang berganda-ganda sedapnya dari biasa...=))

p / s : hebat betollah penangan LCD...Mr.lembu juga menginginkannya...

Tuesday, December 14, 2010

Farah AF2 Dah Bertudung...Alhamdulillah...



Alhamdulillah dan tahniah buat Farah AF2 kerana telah berjaya melakukan penghijrahan yang cukup besar dan terbaik buat beliau...Dari dulu lagi lieza memang suka dengan Farah yang lebih dikenali sebagai Farah Breep2...Personaliti & cara pembawakan diri beliau yang sentiasa membuatkan dirinya bersih dari gosip-gosip liar...

Semoga Farah akan terus mengekalkan prestasi yang terbaik di dunia mahupun akhirat...

p / s : semoga cepat dapat jodoh yang terbaik buat Farah AF2...=))

Monday, December 13, 2010

Filem Ngangkung Hampir Mencecah Kutipan Rm10 Juta



Menurut sumber yang boleh dipercayai, David Teo telah memaklumkan filem Ngangkung hampir mencecah kutipan RM10 juta. Kalau betullah kutipan filem Ngangkung RM10 juta, ini adalah satu sejarah baru dalam dunia perfileman Malaysia.

Setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada David Teo dan mereka yang terlibat dalam pembuatan filem ini. Semoga penerbit-penerbit baru dapat mencontohi usaha dan semangat David Teo.

Dulu Adnan Sempit telah pecah panggung, kini filem ngangkung pula...Tak tahu pula selepas ini filem apa lagi yang bakal memecahkan panggung untuk David Teo. Rezeki dia lol...

p / s : walaupun tanpa lawak lucah murahan pun filem David Teo boleh pecah panggung...harap lepas ini takkan ada lagi insan yang mencari pendekatan mudah dengan menawarkan skrip2 lucah untuk menggamit penonton. Mesti ingat penonton sekarang dah pandai untuk memilih filem yang berkualiti.

Sunday, December 12, 2010

Kipas Stroller Jadi Kipas Rumah???



mama & papa belikan kipas tu untuk letak kat stroller husna..kecian nanti jalan2 husna panas...



tapi bila kipas tuh dah samapai kat tangan husna terus dye pegang tak bagi lepas....



uols...nampak tak bilah kipas yang dah tinggal ciput tu...kenapa jadi macam tuh???? apa lagi kalau bukan dek bahana gigitan gigi husna yang super duper tajam tuh...ayoyoyo...



mama & papa cubalah nak bagi apa sahaja dalam cobaan nak simpan kipas tuh...tapi ternyata husna tak makan lol pujuk rayu itu...adess...

p / s : nampaknya lepas ni kena beli kipas besi la pap..biar husna xboleh geget..ahahahah

Saturday, December 11, 2010

Mak Enon Penyebab Jiwa Kacau!!!

Rasa hati ni dah terbeban dari malam tadi...suami minta itu ini pon lieza rasa hambar...mujur suami terus menerus menyokong n menyayangi diri ini. mana taknya ni semua gara2 mak enon yang tak habiz2 dok mengganggu lieza n family...bila dfikir2 kan semula smpai bila la mak enon ni nk berhenti dari mengganggu kbahgiaan rumahtangga kami...

mak enon..ooo...mak enon...masih rmai lagi di dunia ini yang boleh kau kacau dan ganggu tetapi mengapa mesti aku??? setahu lieza xpernah pon mengganggu hdup dia tetapi mengapa mesti ganggu hdup lieza...

doa lieza semoga Allah buka hatinya menemui sinar keinsfan...udah2 la untuk menggangu hdup kami anak beranak...naik penat dan fed-up dbuatnya...

nasib ada husna cokelat hati mama papa yg bisa menjadi penawar hati yg lara...Ya Allah Kau lindungilah keluarga ku dari sebarang kjahatan hati2 manusia yang tak pernah kenal erti takut kepada Mu...sob sob sob...=))



" mama...jangan cedih2 ea...husna cayang mama papa..muaaah..."

p / s : tak pernah kn lieza wat entry meluah perasaan ni..sebab dah terlalu terbeban la dharapkan dapat mengurangkannya...semoga uols semua djauhkan dr benda2 sebegini ea kawan2...

Friday, December 10, 2010

Pipi Kembung Macam Lolipop!!!



" ini pipi caya...bolat macam apa??? "



" mama caya cakap pipi caya bolat macam lolipop!!! "



" caya suka makan lolipop..."



" tu sebab pipi caya bolat macam lolipop..."



" nak cket...??? ...tapi xlehhhh..."

p / s : husna tu bagi2 ayam jer sebab kalau kita nk mesti husna tark balik..so cumillll.=p

Thursday, December 9, 2010

Makan Mihun Bersama Husna...Makan Ke Mandi ni Mama???

"ooooohhhh...dapnyer mihun goweng mama...."



" sedap cangat smpai menjilat jari..."



" mama nk cket...meh husna suappp..."



" tengokla saya baru lepas syampoo rambut dengan mihun goweng mama...ngeh3..."



" oooohhhh...dapnyer...hari2 dapat makan mihun mama mesti sonok..."



" opssss...sowy mama, husna terduduk atas pinggan lak...uhuuu..."

p / s : sejak ada husna umah memang sentiasa berseri2 dengan hasil kerja seni husna...adoyai...biler husna nak beso leh tlg mama kemas umh...kemas bukan "kemas" tau husna...=p

Wednesday, December 8, 2010

Video Hari Jadi Husna Yang Ke 1 Tahun

video

oleh kerana husna bakal menyambut hari lahirnya yang ke setahun setengah...maka mama pon dh gedik2 dok planning nk celebrate besday husna yg ke 2tahun...tu yg gigih rindu nk tgk moment masa besday husna yg pertama dulu...

planning so advance...? boleh kan..ehehehe...ala...mama husna ni kan very the bz bee...haruslah memikirkan klu ada waktu2 terluang macam ni...

rasa baru jer semalam mama papa n family celebrate besday husna ni...tp kejap jer masa berlalu..ank mama dh nak 2 tahun kan sekarang....

p / s : semoga dikau terus membesar dengan sihat n cerdik ea sayang...

Thursday, December 2, 2010

Ketika Allah Memilihmu Untukku

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..Ingin ku beri tahu padamu..Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..Orang tua yg begitu sempurna..Dengan cinta yg begitu membuncah..Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..Maka, padamu ku katakan..

Saat Allah memilihmu dalam hidupku,Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..Padamu yang Allah pilihkan untukku..Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..

Maka, ketika Dia memilihmu untukku,Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..Karena kelak kita akan satu..Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,Kau dan aku akan menjadi 'kita'..

Padamu yg Allah pilihkan untukku..Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..Maka ketika Dia memilihmu untukku,Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..Itulah visi pernikahan kita..Ibadah pada-Nya ta'ala..Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..Ingatlah..

Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..

Namun tatap mataku, tersenyumlah..Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..

Maka dimataku kau adalah yang terindah,Kata2mu adalah titah untukku,Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..Maka kalau kau berkenan ku meminta..Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..

Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..Yang darahnya mengalir darah syuhada..Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..

Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…Ku memohon padamu.. Rdholah padaku,Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..




p / s : alhamdulillah...telah kutemui adamku yang abadi...