Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, November 13, 2009

~maksud & warna bunga ros~

ingin berkongsi rahsia di sebalik warna-warna indah bunga ros...
jom..let check it out...!!!

ros kuning



warna terang & cerah ros kuning adalah simbol kehangatan & keriangan. keceriaan warna ros kuning biasanya mencerminkan pertalian persahabatan yang utuh. sememangnya sejambak ros kuning melambangkan keseronokan & friendship.

ros putih

ros putih mewakili rasa simpati & ketulusan hati juga secara tradisionalnya dikaitkan dengan perkahwinan dan permulaan sesuatu perhubungan. ros putih juga memberi makna honor & amazement. aranggement ros putih juga boleh meninggalkan kenangan sepanjang zaman.
ros merah

ros merah adalah simbol tradisional dalam melahirkan rasa cinta & romantik, a perfect time to say i love you. ia adalah lambang kecantikan & perfection, manakala sejambak ros merah pula adalah cara yang terbaik dalam melahirkan rasa suka, cinta & sayang terhadap seseorang yang special.

ros pink
ros pink adalah simbol kelembutan & elegent. selalunya pemberian ros pink melambangkan admirition. ia jg melambangkan penghargaan & keriangan. sejambak ros pink selalunya membawa maksud yang seperti ros merah tetapi tidaklah terlalu direct seperti makna ros merah.

ros oren
dengan warnanya yg garang & membara, ros jingga memberi gambaran desire & ethusiasm. warnanya juga adalah melambangkan keinginan yang tinggi juga dikaitkan dengan rasa kasih yg fanatik. sejambak ros jingga boleh memberi impak yg besar kepada penerimanya.

ros lavender
ros lavender jarang ditemui di negara kita. namun keindahannya yg unik mampu untuk memikat hati & imaginasi kita. dengan warnanya yg fantastik adalah perfect simbol kpd tarikan hati. sejambak ros lavender membawa maksud love at the first sight.
***tips ini utk uols jadikan panduan dalam menyuarakan hasrat hati uols kepada insan tersayang...hati2 memilih warna bunga taw uols...=)
lots of love_nazlieza =)






No comments: