Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, April 28, 2010

~ berehat sebentar bersama....~



Satu petang yang hening…aku (selamat bin dol ) duduk berehat2 di depan umah sambil menghisap rokok jenama Thailand(murah skit) huhuhu..sementara itu anak ku yang berusia 3 tahun sedang bermain2 di ruangan tengah…aku lihat dia tersenyum sorang2..ape lah yang dia pikir agaknyer…isteriku?ade kat dapur nun..memasak. bahagia kan famili ku ini…isteri ku mmg ckup rajin memasak, anak ku pulak petah berkata2 menghiburkan kami se famili..alahai…aku senyum sorang2 gak bangga memiliki famili ni….

Tgh aku dok senyum2 tetibe anak aku dtg…

"abah..mak nak ceyai…"

Aku tersentap..mata ku otomatik bepinar..rokok tetap maintain kt mulut..

Tetibe je dia nak minta pepisahan??? Aku ni bkn insan yang lemah,cukup nafkah zahir batin kat bini aku tuh.

Umah ni pun aku beli pakai nama dia...(aku beli je...dia yang bayar..hehehe) pas tu keta kt depan umah tu mmg aku dah habis bayar pun khas utuk dia (kancil 660 thn 1999)hape lagi yang kurang..dengan panas kepala ni aku terjah dia kat dapur

’YAH, APE KURANG KE KASIH SYG ABE KT AWOK?, APE ABG NI TAK HENDSOME LAGI KE SMPAI AWAK NAK MITA TUUUUI!!! TERGAMAK AWAK WAT ABG MACAM NIE.....!!!!’

Ape nie bang....susah sgt ke nak bagi?

YAH! AWAK JGN UJI SAYA!

Iye lah..lau berani buat lah...

YAAHHHHH......AWAK MELAMPAU! Kaki aku dah mengeletar,peluh menitik2,idung aku kembang kempis,kat telinge aku dah terdengar2 lagu Anang..jari jemari dah sejuk...sanggup kah aku ucapkan perkataan itu....

Iye..buat lah bang OIIIII...saya nak masak gulai ni g lah ambik serai tu cepat..boboi tak cakap kat awak ke...

HAH SERAI??????? Betuah punyer anak...pelat....

Ceyai Vs cerai...
B carefull ngan bahasa anak anda...
Jgn biarkan hidup anda diselindungi Misteri....
p/s : haaaa...ni lah serai n pokok serai...bg sesiapa yg xkenal boleh lah berkenal-kenalan k...jgn ader kes lain pulak if korang xknl serai ni...xke haru t mcm cerita ni...hahahaha =))






5 comments:

JMR said...

1may ni pukol brapa kena ada ek?sms me..hikhik

Anonymous said...

http://peejburhan.blogspot.com/2010/04/entry-khas-untuk-blogger-diva-yang.html

Kaseh NazLieza said...

to jmr:
ok t lieza msj jmr k..

smiley said...

hahahha...dasat tul laki die...bulat2 caye anak die ckp pe...hehe

regards,
Triplesmiley

Kaseh NazLieza said...

tahu xpe...dahla ank dye pelat...wkakakaka